Gemeente Ede wil in 2050 energieneutraal zijn. Daarom hebben we een overkoepelende boodschap nodig die de gemeente kan inzetten om herkenbaarheid en betrokkenheid te vergroten bij de energietransitie in de gemeente.
De campagne ‘De reden van Ede’ zet in op een inclusieve en brede transitie waarbij intensieve en herkenbare communicatie tijdens het komende stookseizoen centraal staat.
De reden van Ede
De campagne heet ‘De reden van Ede’ om te benadrukken dat alle beetjes helpen. Ook jij kunt als inwoner van een dorp het verschil maken. Of je het nu doet voor je portemonnee, klimaatverandering of vanuit je geloofsovertuiging: elke reden telt.
De campagne focuste zich op de volgende onderdelen:
- Bekend maken van maatregelen en alternatieven om energie te besparen of op te wekken.
- Het creëren van een duidelijk ‘merk’ dat van de Edenaren wordt. Hiermee wordt de transitie van hen in plaats van voor hen.
- De energietransitie aantrekkelijker en vooral makkelijker maken dan deze nu is.
De uiteindelijke uitingen zijn hieronder te zien. Meer weten over de reden van ede? Neem dan een kijkje op de website.